آموزش رایگان سئو سایت و جدیدترین مقالات سئو به زبان فارسی

استایل نت ارائه دهنده ی جدیدترین مقالات و با کیفیت ترین خدمات سئو و بهینه سازی سایت است

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

تگ canonical چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

یکی از اصولی که متاسفانه خیلی از وبمستران و یا حتی سئوکارها در بهینه سازی سایت استفاده نمی کنند یا به اشتباه استفاده می کنند به کار بردن صحیح تگ کنونیکال است اما برای این که بدانید این تگ چیست و چگونه باید به صورت صحیح آن را به کار برد تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

شاید برای شما پیش آمده باشد که بعضی از مطالب سایتتان محتوای تکراری داشته باشد و شما نمی توانید یا بهتر است بگویم نمی خواهید آنها را از سایت حذف کنید پس قطعا توسط الگوریتم پاندا جریمه می شوید و این مشکل بیشتر برای سایت های فروشگاهی به وجود می آید. اما چاره کار کجاست؟

 

تگ کنونیکال (canonical) چیست؟

گوگل در سال 2009 رسما اعلام کرد که تگ کنونیکال را در سایت ها مورد توجه قرار خواهد داد و هدف از این کار جلوگیری از ایندکس صفحاتی است که دارای محتوای تکراری هستند. به عنوان مثال درون یک وبسایت فروشگاهی گزینه ی فیلتری وجود دارد که با انتخاب آن می توان رنگ یا قالب و یا حتی چیدمان صفحه را عوض کرد و با انجام این کار آدرس آن صفحه از سایت هم تغییر می کند در صورتی که محتوا تغییر نکرده است اما گوگل هر دو این صفحات را با آدرس های مجزا ولی محتوای یکسان در نظر می گیرد و نسخه ی اصلی مد نظر خود را ایندکس می کند و بقیه صفحات کپی را ایندکس نمی کند و نتیجتا به علت محتوای تکراری توسط الگوریتم پاندا جریمه می شوید اما برای این که جریمه نشوید باید چه کار کنید؟ این جاست که دقیقا تگ کنونیکال به میان می آید. 

 

وجود این تگ در همه وبسایت ها و همچنین در تمام صفحات یک وبسایت الزامی است.

 

اگر یک صفحه یا محتوا در سایت شما از طریق چندین آدرس در دسترس باشد گوگل سعی می کند صفحه ای که از همه کامل تر و ارزشمندتر است را به عنوان نسخه اصلی انتخاب کند و این یعنی که در جستجوی کاربران شانس بیشتری برای نمایش به کاربر را خواهد داشت و مابقی صفحات را به عنوان نسخه ی کپی در نظر می گیرد. در واقع گوگل صفحه ی اصلی مد نظر ما را تشخیص نمی دهد و ما به عنوان وبمستر باید صفحه اصلی مد نظر خود را به گوگل معرفی کنیم.

 

ساختار تگ کنونیکال چگونه است؟

تگ کنونیکال هم مانند بقیه تگ های لینک است و درون تگ head قرار می گیرد.

<link rel="canonical" href="http://example.com" />

 

گوگل چگونه آدرس اصلی را انتخاب می کند؟

گوگل برای شناسایی آدرس اصلی به چند فاکتور مختلف توجه می کند:

  • https به http مقدم است : به این معنی که اگر گوگل دو صفحه از سایت با محتوای یکسان اما آدرس های مجزا که یکی از آنها دارای https و دیگری بدون https باشد را پیدا کند صفحه دارای https شانس بالاتری برای انتخاب دارد.
  • انتخاب گزینه ی proffered Domain در گوگل وبمستر : اگر شما درون گوگل وبمستر، سایت خود را روی حالت بدون www قرار دادید گوگل در صورت مشاهده محتوای تکراری با آدرس مجزا حالت بدون www را انتخاب می کند طبیعتا مشخص است که اگر شما گزینه ی با www را انتخاب کرده باشید آدرس با www در اولویت است.
  • کیفیت محتوای موجود در صفحه : کیفیت صفحه یکی دیگر از عواملی است که گوگل در صورت مشاهده آدرس های مجزا اما محتوای یکسان، صفحه ای که دارای محتوای با کیفیت است را انتخاب می کند.
  • حضور آدرس صفحه در نقشه سایت : اگر دو آدرس که محتوای یکسان دارند یکی از آن صفحات درون نقشه سایت حضور داشته باشد اولویت بالاتری برای انتخاب نسبت سایر آدرس ها دارد.
  • استفاده از تگ کنونیکال درون صفحه ی مد نظر : مهمترین گزینه ای که گوگل برای انتخاب از بین محتوای یکسان با چندین آدرس به آن اهمیت می دهد استفاده از این تگ درون صفحه ای که می خواهیم انتخاب و ایندکس شود است.

 

چه زمانی آدرس تکراری برای یک صفحه ایجاد می شود؟

1- زمانیکه یک صفحه دارای آدرس های مجزا برای پلتفرم های مختلف است.

http://example.com/index.html

http://m.example.com.com/index.html

 

2- آدرس ها به صورت داینامیک و بر اساس جستجو یا فیلتر در سایت ایجاد می شود.

http://example.com/news

http://example.com/news?category=cars&color=blue

 

3- صفحه از مسیرهای مختلف و بر اساس دسته بندی در دسترس است.

http://example.com/cars/samand

http://example.com/iran-khodro/samand

 

4- صفحه با آدرس https یا همراه با www نیز در دسترس است.

https://example.com/cars/samand

http://example.com/cars/samand

http://www.example.com/cars/samand

 

5- محتوای شما عینا در صفحه یا سایت دیگری منتشر شده است.

http://example.com/index.html

http://blog.example.com/index.html

 

6-صفحه از سایتهای دیگر یا کمپین های تبلیغاتی لینک سازی شده است.

http://example.com

http://example.com/?utm_source=**&utm_medium

 

 

چرا باید از تگ کنونیکال استفاده کنیم؟

  • آدرسی که در نتایج گوگل به کاربر نمایش داده می شود را کنترل می کنیم.
  • ارزش و اعتبار لینک های ارجاع شده به آدرس های جانبی همگی به آدرس اصلی منتقل می شود.
  • آمار بازدید در search console و google analytics را تنها برای آدرس اصلی بررسی می کنیم.
  • زمان و منابع ربات های گوگل صرف بازبینی صفحات کم ارزش نشده و سرعت ایندکس افزایش می یابد.

 

آیا گوگل آدرس های جانبی را ایندکس می کند؟

اگر محتوای آدرس های جانبی با آدرس اصلی یکسان باشد ایندکس نخواهد شد. اما اگر صفحات جانبی محتوایی متفاوت و ارزشمند داشته باشند (مانند صفحه بندی وبلاگ، نظرات) توسط گوگل ایندکس خواهند شد و هیچ پیغام خطایی از طرف گوگل دریافت نمی کنید و بر اساس جستجوی کاربر ممکن است آدرس های جانبی که ایندکس شده اند در اولویت بالاتری نسبت به آدرس اصلی قرار بگیرند و به کاربر نمایش داده شوند.

 

استراتژی های استفاده از تگ کنونیکال

  • تگ کنونیکال را از آدرس اصلی به سمت خودش ارجاع دهید.
  • تگ کنونیکال را از صفحات تکراری به آدرس اصلی ارجاع دهید.
  • تگ کنونیکال را برای همه صفحات سایت به کار ببرید.
  • حتما به صفحه ی اصلی سایت تگ کنونیکال را اضافه کنید و به خودش ارجاع دهید تا چندین صفحه ی اصلی سایت نداشته باشید.
  • از استفاده کردن تگ های کنونیکال به صورت تو در تو خودداری کنید. به عنوان مثال صفحه ی 1 به 2 اشاره کند و صفحه ی 2 به 3

 

تگ کنونیکال یا ریدایرکت 301؟

استفاده از هر کدام از این تکنیک ها بسته به شرایط متفاوت است اما نکته ای باید در استفاده از تگ کنونیکال نظر بگیرید این است که هنگامی که صفحه 1 را به صفحه 2 ارجاع می دهید موتورهای جستجو صفحه 2 را به عنوان صفحه اصلی در نظر می گیرند اما تغییر آدرس در آدرس بار اتفاق نمی افتد و کاربران همچنان صفحه 1 را مشاهده می کنند و اصلا متوجه این موضوع نمی شوند. ولی هنگامی که صفحه 1 را به صفحه 2 ریدایرکت 301 می کنید نه تنها موتورهای جستجو بلکه کاربران هم متوجه تغییر آدرس و منتقل شدن به صفحه دیگری می شوند.

 

نتیجه

در حال حاضر با پیشرفت الگوریتم های گوگل و پا به عرصه گذاشتن الگوریتم گوگل پاندا یکی از دلایلی که باعث جریمه شدن وبسایت ها توسط این الگوریتم می شود استفاده از محتوای تکراری است و خیلی مواقع این موضوع زمانی رخ می دهد که مدیر وبسایت اصلا متوجه آن نمی شود و دلیل آن هم استفاده از سیستم های مدیریت محتوای پیچیده ای است که به صورت اختصاصی و البته به اشتباه نوشته شده اند که توانایی مدیریت آدرس ها و تگ کنونیکال را ندارند و این موضوع می تواند باعث ایجاد آدرس های متفاوت با محتوای یکسان شود که به خودی خود محتوای تکراری را ایجاد کرده اند که شدت می تواند به بهینه سازی سایت ضربه وارد کند و همین روند استفاده از تگ کنونیکال را برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل برای تمام صفحات سایت ضروری می کند.

منبع : http://stylenet.ir/canonical-tag

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
استایل نت

رپورتاژآگهی : تاثیر آن در سئو سایت و نحوه قیمت گذاری رپورتاژ آگهی

در بحث سئو و بهینه سازی سایت عناصر زیادی هستند که باعث افزایش رتبه و ورودی از سمت موتورهای جستجو می شوند که یکی از این عناصر رپورتاژ آگهی است. در این مقاله سعی شده است تا به طور کامل عناوین زیر پوشش داده شود. 

  • رپورتاژ آگهی چیست؟
  • هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟
  • رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
  • رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری؟
  • بهترین زمان برای خرید رپورتاژ آگهی چه موقع است؟
  • مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
  • هنگام خرید رپورتاژ آگهی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • در نوشتن رپورتاژ آگهی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • معیارهای قیمت گذاری رپورتاژ آگهی
  • نکات تکمیلی رپورتاژ آگهی
  • چرا استایل نت بهترین گزینه برای انجام خدمات رپورتاژ آگهی شما است؟

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که درون بعضی سایت ها مقاله ای از معرفی محصولی از شرکتی را مشاهده کردید که درون آن مقاله چند لینک به سایت مقصد تعبیه شده است در واقع این مدل لینک سازی که یکی از روش های سئو خارجی یا off page seo هم هست رپورتاژ آگهی گفته می شود. رپورتاژ آگهی مقاله ای است که در دیگر سایت ها منتشر می کنید که بسیار شبیه محتوای خبری است ولی خبری که متن آن از قبل توسط شما آماده شده است و با پرداخت هزینه ای به مدیر سایتی مطلب شما درون آن وبسایت منتشر می شود. نکته ی مثبتی که در رپورتاژ آگهی وجود دارد این است که هنگامی که کاربر آن را مطالعه می کند متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شود و معمولا این مدل مطالب تا پایان آن خوانده می شود. 

 

هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

معمولا هدف از انتشار رپورتاژ آگهی معرفی خدمات، محصولات، برند سازی، لینک سازی به جهت افزایش رتبه در گوگل و بهبود وضعیت سئو است.

 

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همانطور که قبلا گفته شد رپورتاژ آگهی بهترین نوع لینک سازی است به این علت که این گونه لینک ها از سایت هایی با دامین آتوریتی بالا گرفته می شود و به خصوص اگر سرعت ایندکس سایت هایی که از آن ها رپورتاژ آگهی می گیرید بالا باشد قطعا آگهی شما هم سریعتر توسط گوگل کرال می شود. اما نکته ی قابل توجهی که در بحث رپورتاژ آگهی باید به آن توجه کرد این است که خود ماهیت رپورتاژ آگهی هیچ تاثیری در سئو سایت ندارد صرفا متنی است که در وبسایتی منتشر می شود اما قدرت بک لینک های موجود در متن آگهی و اعتباری که از سایت مبدا برای سایت مقصد گرفته می شود به شدت در بهبود وضعیت سئو سایت تاثیر دارد و علاوه بر آن مشتریان بالقوه ای که درون این سایت ها وجود دارد می تواند به مشتری بالفعل شما تبدیل شود و از خدمات و محصولات شما استفاده کند. نکته ی دیگر اعتباری است که با حداقل هزینه برای برند شما به وجود می آید.

 

رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری؟

با این تفاسیر به اهمیت رپورتاژ آگهی جهت تبلیغات پی بردیم تبلیغاتی که به روش سئو کلاه خاکستری انجام می شود و کمترین خطر را هم برای وبسایت شما به وجود نمی آورد. قطعا تا الان متوجه شده اید که اگر به جای رپورتاژ آگهی از تبلیغات بنری استفاده می کردید باید هزینه های بسیار بالایی را متحمل می شدید تبلیغاتی که به شدت برای کاربر سایت آزار دهنده و کمترین نرخ کلیک را دارد و مخالف قوانین گوگل است و نتیجه ی آن چیزی جز جریمه شدن نیست. اما تفاوت اساسی که تبلیغات بنری یا متنی با رپورتاژ آگهی دارد این است که رپورتاژ آگهی برای همیشه درون آن سایت قرار دارد و این یعنی لینکی دائمی از آن سایت گرفته اید ولی در تبلیغات بنری، بنر برای مدت محدود یک ماهه یا دو ماهه درون آن سایت قرار دارد که بعد از پایان مدت زمان تعیین شده، بنر از سایت حذف می شود و به شدت به سئو سایت ضربه وارد می کند و باعث افت رتبه می شود.

احتمالا با خواندن این قسمت از مطلب برای شما سوال پیش آمده است که درون تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی لینک سازی انجام می شود اما چرا تبلیغات بنری چیزی جز جریمه شدن در پی ندارد ولی رپورتاژ آگهی باعث افزایش رتبه و هدایت ورودی به سایت می شود؟

نکته ای که در جواب این سوال نهفته است این است که گوگل هنگام پیگیری لینک های درون یک سایت،کلمات و متون کناری لینک را در نظر می گیرد اگر کلمه ای وجود داشته باشد و مرتبط با محتوای داخل لینک باشد امتیاز مثبتی برای لینک شما محسوب می شود دقیقا مطابق با اصولی که رپورتاژ آگهی رعایت کرده است ولی اگر کنار لینک، کلمه ای وجود نداشته باشد و یا کلمات، مرتبط با محتوای داخل لینک نباشد امتیاز منفی در نظر گرفته می شود و نتیجه ای جز جریمه در پی ندارد دقیقا تبلیغات بنری از همین اصول پیروی می کند.

 

بهترین زمان برای خرید رپورتاژ آگهی چه موقع است؟

با توجه به سخت تر شدن رقابت در کسب جایگاه های برتر صفحه اول گوگل در حوزه ی کاری خود نیازمند به افزایش اعتبار و بالابردن CTR سایت می شوید و این مورد را می توانید با ایجاد تجربه کاربری مناسب یا خرید رپورتاژ آگهی میسر کنید پس بهترین زمان ممکن برای خرید رپورتاژ آگهی زمانی است که وبسایت در کلمات کلیدی خود حداقل در صفحه اول گوگل باشد.

 

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

  • رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات مادام العمر به حساب می آید و نیاز به پرداخت مجدد یا تمدید ندارد در صورتی که تبلیغات بنری هر ماه باید تمدید شود.
  • انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید به معروف شدن برند شما کمک می کند.
  • رپورتاژ آگهی باعث جلب توجه کاربران و افزایش بازدید کننده سایت می شود.
  • رپورتاژ آگهی بهترین روش ساخت بک لینک است.
  • انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های با اعتبار دامنه بالا به افزایش اعتبار سایت کمک می کند.
  • انتشار رپورتاژ آگهی در جستجوی ارگانیک جایگاه بهتری را به کلمات کلیدی سایت شما می دهد.
  • معمولا مکان سایدبار در وبسایت به عنوان مکان های تبلیغاتی و sitewide شناخته شده است و به علت قرار گیری رپورتاژ آگهی در قسمت اصلی یا content سایت، اعتبار و خوانایی بالایی دارد.

 

هنگام خرید رپورتاژ آگهی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

تا این جا با مزایا رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و نتیجه گرفتیم که رپورتاژ آگهی بهترین روش ساخت بک لینک و ارائه محتوا با ماهیت تبلیغاتی بدون این که کاربر متوجه تبلیغاتی بودن آن شود است اما خرید رپورتاژ آگهی نکاتی دارد که باید حتما قبل از خرید به آن توجه کنید.

1- از سایت های مرتبط با سایت و کسب وکار خودتان رپورتاژ آگهی تهیه کنید.  

بعضی از افراد به تصور غلط که از همه وبسایت های پربازدید مشتری پیدا کنند رپورتاژ آگهی خود را درون این وبسایت ها منتشر می کنند بدون این که کمترین ارتباط موضوعی و محتوایی با کسب وکار خودشان داشته باشد در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و نه تنها کاربران متوجه تبلیغاتی بودن محتوای آگهی می شوند و روی آن کلیک نمی کنند و از این سایت ها ورودی نمی گیرید بلکه گوگل هم متوجه تبلیغاتی بودن آن و در نتیجه جریمه سایت شما می شود. به عنوان مثال کسی که طرز تهیه استیک را جستجو می کند به هیچ عنوان روی رپورتاژ آگهی تحت عنوان آموزش سئو کلیک نمی کند.

 

2- بهترین سایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی، سایت های خبری هستند.

همان طور که می دانید سایت های خبری بازدید و اعتبار دامنه بسیار بالایی دارند و به این علت که ساعتی یا حتی لحظه ای به روز رسانی می شوند گوگل آنها را به طور کامل شناسایی کرده و ربات های خود با فاصله زمانی کمتری به این سایت ها ارسال می کند در نتیجه سرعت ایندکس مطالب سایت های خبری بالا است پس با این دلایل سایت های خبری بهترین گزینه برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند.  

 

3- برای هر رپورتاژ آگهی متنی اختصاصی بنویسید.

همان طور که بارها و در مقالات مختلف استایل نت ذکر شد گوگل با الگوریتم پاندای خود با محتوای کپی و تکراری به شدت مبارزه می کند. رپورتاژ آگهی هم از این قاعده مستثنی نیست و هنگامی که رپورتاژ آگهی خود را از دیگر سایت ها کپی و درون سایت های پذیرنده تکرار می کنید عملا در بهترین حالت هیچ کار مثبتی برای سایت خود انجام نداده اید و در صورت تکرار بیش از حد جریمه می شوید.  

 

4- به اعتبار و عمر دامنه سایت مورد نظر توجه ویژه ای داشته باشید.

یکی از اهداف رپورتاژ آگهی افزایش اعتبار دامنه سایت خودمان است و این مهم فقط با لینک گرفتن از سایت هایی با اعتبار و عمر دامنه بالا میسر می شود. به صورت کلی دامنه هایی که DA یا دامین آتوریتی بالای 50 دارند سایت های مناسبی برای درج رپورتاژ آگهی محسوب می شوند.  

 

5- بیش از 5 بک لینک درون رپورتاژ آگهی قرار ندهید.

دقت کنید هر چه تعداد لینک های درون رپورتاژ آگهی بیشتر شود اعتباری که به هر لینک منتقل می شود کاهش می یابد پس سعی کنید بیش از 5 بک لینک درون متن آگهی خود قرار ندهید.  

 

6- به spam score سایت مورد نظر دقت کنید.

امتیاز اسپم یا spam score عددی بین 0 تا 17 است که از طریق افزونه moz برای هر سایت نمایان می شود. هر چه این عدد به 17 نزدیک تر باشد احتمال اسپم بودن آن وبسایت وجود دارد که تحت هیچ شرایطی نباید از آن ها لینک بگیرید در صورتی که لینکی از سایت هایی با امتیاز اسپم بالا دریافت کرده اید آن ها را با استفاده از ابزار disavow گوگل بی اثر کنید. به صورت کلی اگر عدد spam score سایتی کمتر 5 بود آن سایت برای دریافت بک لینک مناسب است.  

 

7-برای رپورتاژ آگهی خود لینک سازی کنید.

سعی کنید برای لینک صفحه ی رپورتاژ خود لینک سازی کنید تا ساختار درختی و شبکه ای لینک سازی سایت حفظ شود.  

 

8-درون رپورتاژ آگهی خود از تصاویر بهینه سازی شده استفاده کنید.

همان طور که می دانید تصاویر جز جدانشدنی محتوا به حساب می آیند و خوانایی مطلب را بیشتر می کنند پس استفاده از تصاویر در رپورتاژ آگهی می تواند به خوانایی، اثربخشی و همچنین طبیعی بودن مطلب کمک کند. اما نکته ای که در استفاده از تصاویر وجود دارد این است که باید سئو تصاویر رعایت شود تا بیشتر به بهینه سازی سایت کمک کند.  

 

9-برای هر صفحه از سایت تنها یک لینک در متن قرار دهید.

نکته ی حائز اهمیتی که باید در رپورتاژ آگهی به آن توجه کنید این است که از لینک های مختلفی درون متن آگهی استفاده کنید. بعضی افراد درون رپورتاژهای خود تنها از یک لینک با انکرتکست های متفاوت استفاده می کنند در صورتی که این مورد توسط گوگل نادیده می شود.  

 

10-رپورتاژ آگهی را برای صفحات داخلی سایت بخرید.

سعی کنید لینک سازی درون رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی سایت و روی کلمات کم رقابت هدف گذاری شود. صفحه اصلی سایت گزینه ی مناسبی برای لینک سازی درون رپورتاژ آگهی نیست.

 

 

در نوشتن رپورتاژ آگهی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

نوشتن رپورتاژ آگهی اصول و قواعدی دارد که باید به درستی رعایت شود تا بالاترین بازخود را از آن بگیرید.

  • متن رپورتاژ آگهی خیلی کوتاه و خیلی بلند نباشد حداقل 900 کلمه و حداکثر 1200 کلمه باشد.
  • از ساختار html در محتوا نویسی مانند تگ های p، h1، h2، ul، b و بقیه موارد استفاده کنید.
  • لینک های درون متن رپورتاژ آگهی را به صفحات داخلی سایت و روی عبارات کم رقابت هدف گذاری کنید.
  • متن لینک یا انکرتکست لینک ها را به درستی انتخاب کنید.
  • از عبارات بلند یا عبارات long tail برای لینک های خود استفاده کنید.
  • لینک های درون رپورتاژ آگهی حتما فالو (follow) باشد.
  • تعداد لینک های درون رپورتاژ آگهی 3 الی 5 تا باشد.
  • جذاب ترین و فریبنده ترین عنوان را برای رپورتاژ آگهی خود انتخاب کنید.
  • متن رپورتاژ آگهی را از جایی کپی نکنید.
  • درون رپورتاژ آگهی حتما از تصاویر استفاده کنید و در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی هدف تان استفاده کنید.
  • در متن رپورتاژ آگهی به نام برندتان یک لینک بدهید.
  • متن رپورتاژ آگهی باید کاملا طبیعی باشد به طوری که کاربر با مطالعه ی آن حس تبلیغاتی بودن را دریافت نکند.

 

معیارهای قیمت گذاری رپورتاژ آگهی

تا این جای مقاله به طور کامل با رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و گفتیم که رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های کسب بک لینک در حوزه سئو کلاه خاکستری است. با توجه به این که سایت های زیادی در حوزه ارائه رپورتاژ آگهی فعالیت می کنند بسیاری از کاربران در بحث قیمت گذاری رپورتاژ آگهی دچار سردرگمی می شوند. در زیر عواملی که روی ارزش گذاری رپورتاژ آگهی تاثیر می گذارند تمرکز شده است البته ذکر این نکته مهم است که این عوامل برای سایت هایی که با هدف دریافت بک لینک و بهبود وضعیت سئو اقدام به خرید رپورتاژ آگهی می کنند مناسب است اما اگر هدف شما از خرید رپورتاژ آگهی افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت یا معرفی محصولات یا خدمات خود است بهتر است آمار و بازدید سایت را در نظر بگیرید.

1- اعتبار دامنه  

اعتبار دامنه یا DA معیاری است که شرکت MOZ بر اساس بررسی فاکتورهای بسیار زیادی برای هر سایت عددی بین 0 تا 100 در نظر می گیرد. طبیعی است که هر چه این عدد به 100 نزدیک تر باشد اعتبار دامنه بالاتر است و دریافت بک لینک از این سایت ها بسیار در بهبود وضعیت سئو سایت تاثیر مثبت دارد.  

 

2- اسپم اسکور

اسپم اسکور معیاری است که توسط شرکت MOZ در نظر گرفته شده و عددی بین 0 تا 17 است تا اسپم بودن یک سایت را مشخص کند و به ما نشان می دهد که سایت مدنظر چقدر احتمال جریمه شدن توسط گوگل را دارد. طبیعی است هر چه این عدد به 17 نزدیک تر باشد احتمال اسپم بوده سایت بالا است.  

 

3- رتبه الکسا

رتبه الکسا یک سایت نشان دهنده بازدیدکنندگان یک سایت است و طبیعی است هر چه تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بالا رود رتبه الکسا کاهش پیدا می کند نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رتبه الکسا بالا باعث می شود صفحه رپورتاژ شما لینک سازی داخلی بسیار مناسبی در سایت آگهی دهنده داشته باشد و تاثیر خوبی در سئو سایت شما رخ دهد. رتبه الکسا به این دلیل که نشانگر بازدیدکنندگان یک سایت است و می تواند بازدیدکننده به همراه آورد در قیمت گذاری رپورتاژ آگهی تاثیر فراوانی دارد.

 

4- تعداد لینک های فالو

یکی از نکات مهم در برآورد هزینه رپورتاژ آگهی تعداد لینک فالو است که سایت آگهی دهنده آن را مشخص می کند. سعی کنید  از سایت هایی رپورتاژ آگهی دریافت کنید که اولا لینک فالو در اختیار شما قرار دهند و دوما دست شما را برای قرار دادن تعداد لینک باز گذاشته باشند اما ذکر این نکته ضروری است که بیشتر از 5 عدد لینک در متن رپورتاژ خود قرار ندهید.  

 

5- ارتباط موضوعی

این که رپورتاژ آگهی خود را از کدام سایت تهیه می کنید بسیار در قیمت گذاری مهم است هر چه رپورتاژ آگهی شما به سایتی که می خواهید از آن رپورتاژ تهیه کنید ارتباط موضوعی نزدیک تری داشته باشد قیمت آن هم بیشتر می شود به عنوان مثال اگر سایت شما در حوزه آموزش سئو فعالیت می کند باید از سایتی مثل زومیت رپورتاژ تهیه شود نه از سایت مثل خودرو بانک.  

با در نظر گرفتن موارد بالا برای تعیین ارزش و قیمت گذاری رپورتاژ آگهی می توانید دید بهتری در جهت خرید رپورتاژ داشته باشید.

 

نکات تکمیلی رپورتاژ آگهی  

1- با توجه به این که گوگل به شدت با خرید لینک، تبلیغات متنی و بنری مبارزه می کند رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از بهترین روش های لینک سازی و افزایش اعتبار سایت به شمار می رود.

2- بدون لینک فالو رپورتاژ آگهی ارزشی ندارد.

3- بیشتر از 5 لینک گوگل را به صفحه مشکوک می کند.

 

چرا استایل نت بهترین گزینه برای انجام خدمات رپورتاژ آگهی شما است؟

همان طور که می دانید لینک سازی یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی وبسایت ها است و رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و بی خطر ترین روش های لینک سازی و دریافت اعتبار و بهبود وضعیت سئو سایت است اما نگارش رپورتاژ آگهی، استفاده از مناسب ترین کلمات، میزان اثرگذاری آن، تبلیغاتی نبودن محتوا، استفاده از تگ های مناسب برای محتوا نویسی و لینک سازی درونی آن از  عواملی بودند که به شدت در ارائه یک رپورتاژ خوب و تاثیرگذار نقش داشته اند استایل نت با در نظر گرفتن تمام موارد بالا باکیفیت ترین رپورتاژ آگهی را برای شما آماده می کند و همچنین با بررسی حوزه کاری شما و بودجه ای که قرار است برای نشر رپورتاژ تخصیص دهید پیشنهاد ویژه ای که شامل بهترین سایت هایی که می توانید در آن ها رپورتاژ قرار دهید را در نظر گرفته است.

منبع : http://stylenet.ir/reportage-advertisement

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
استایل نت